Osmanlı Garage O.

OsmanlıGarage.com'a hoş geldiniz!

Topluluk forumlarımıza hoş geldiniz; kendi topluluğunuzu etkin bir şekilde yönetmeniz, harika fikirler ve hizmetlerimiz için bize katılabilirsiniz.

Kayıtlı Üye
Öncelikle iyi günler. Cruise sunucusu için bazı InSim önerilerim, fikirlerim var. Umarım InSim gelişimi için yararlı olur. Smile


1-) Ehliyet Sistemi
=> Şuan ki ehliyet sisteminde sadece ceza puanı var ve taksi veya otobüs ile puan kasabiliyoruz. Bence cruise sunucusuna yeni başlayanlar için araç almadan önce belli bir oyun parası karşılığında ehliyet alınabilsin (Örn: A Ehliyeti: 2500TL, B Ehliyeti: 4000TL, B1 Ehliyeti: 5750TL, D Ehliyeti: 10000TL, CE Ehliyeti: 15000TL vb. gibi) ve ehliyet sınıf kriterini karşılayamayan araçları alamasın. Kayıt olmuş olan üyeler için ise üyenin ehliyeti bu sisteme göre değiştirilebilir. (Örn: B ehliyeti bulunan üye, D sınıfı olan otobüsü alamasın ve kullanamasın.) Yine taksi veya otobüs ile ehliyet puanı kazanılabilsin. Eğer ceza puanı, 0'a (sıfır) düşerse otomatik olarak ehliyeti iptal olsun ve oyun parası karşılığında tekrardan ehliyetini geri alabilsin (otomatik yenileme olmadan).

2-) Taksi Sistemi
=> Şuan ki taksi sisteminde kişi başı getiri maksimum 120TL'den başlayıp süreye bağlı olarak düşüyor. Taksi sistemi gerçekteki sisteme göre değiştirilebilir. Gerçekteki gibi taksimetre sistemi yapılabilir. Müşteriyi götürürken veya giderken ki kalan süre 600 saniyeden (10dk), 300 saniyeye (5dk) düşürülebilir. Sisteme müşteri memnuniyeti eklenebilir ve müşteriyi götürürken hız sınırı aşılırsa müşteri memnuniyeti hıza oranlı olarak düşebilir ve müşteri getirisini etkilesin. Taksi sisteminde sadece ünlü kişileri değil ekstra olarak haritanın herhangi bir yerinden de müşteri alınıp götürülebilsin. Müşteriyi götürdükten sonra sistem hemen yolcu bulmasın, 5-10 saniye kadar bekledikten sonra sistem yolcu bulsun. Eğer bu süre içinde yolcu bulamazsa yolcu çağrı sistemi yapılıp, yolcu çağrısı yapılsın ve taksi şoförü bu çağrıyı onaylayarak yolcuya gitsin. Taksideki getiri sistemi şu şekilde değiştirilebilir;

Parametreler: Taksi Açılış Ücreti, Mesafe Başı Kazanç, Müşteri Memnuniyeti

Örnek Algoritma;
(Taksi açılış ücreti: 30TL, Mesafe başı kazanç: 5TL/100 metre, Müşteri memnuniyeti: %100'de eksradan +40TL; her %1'lik düşüşte -0.4TL) alınarak,

-> Müşteriyi 1.5Km'lik mesafelik bir yere götürdüğündeki maksimum kazanç (Hız limitlerine uyulduğunda = %100 memnuniyet);
[Taksi Açılış Ücreti+(1500/100x(Mesafe Başı Kazanç))+((Müşteri Memnuniyeti Yüzdesix40)/100)] => Hesaba göre maksimum kazanç = 145TL+Ehliyet Puanı

-> Müşteriyi 1.5Km'lik mesafelik bir yere götürdüğündeki maksimum kazanç (%70 memnuniyet);
[Taksi Açılış Ücreti+(1500/100x(Mesafe Başı Kazanç))+((Müşteri Memnuniyeti Yüzdesix40)/100)] => Hesaba göre maksimum kazanç = 132TL+Ehliyet Puanı

3-) Polis Sistemi
=> Polis sisteminde bazı ek geliştirmeler yapılabilir. Polisler radar kurduğunda, kurulan yoldaki hız sınırını baz alarak otomatik kuruluyor (160 ise 160km). Radar kurulduğunda veya hız ihlallerinde gerçekteki gibi hız limitinin %10'u kadar tolerans uygulanabilir (160km limit için => 176km). Ama polis hız ihlalinden dolayı kovalama açtığında eğer hız aşımı %10 veya daha az olursa ceza kesip kesmemesi polis inisiyatifinde olabilir (160km limit için => 160-176km/h hızları arasında). Polis ceza paneli sil baştan tamamen değiştirilebilir. Çünkü şuan ki mevcut ceza paneli nerdeyse 4 yıldır belkide daha fazla süredir aynı. Polis bir suçluyu yakaladığında ceza paneli 2 sütun halinde yapılabilir. İlk sütunda, suçlunun tüm GBT bilgileri (Araç bilgileri, ehliyet bilgileri, oyun parası, yediği trafik cezaları, exp vb.); ikinci sütunda ise polis için ceza paneli bulunsun. Polisler ceza keserken, kendisi yazmak yerine suçlunun tablodan işlediği suçları seçip cezayı kesebilsin. Eğer suçlu aynı suçu 2.kez veya daha fazla işliyorsa, ceza panelinden uyarı seviyesi bölümünden 2 veya uygun olan seçeneği seçip cezayı kesebilsin. Suçlunun ehliyet puanı 25 ve altındaysa, düşük ehliyet puanından dolayı polis ceza kesebilir. Polisler kovalama seviyesine göre ceza yazarken ücretin yanında, ehliyet puan cezasıda kesebilsin. Suçlu yakalandığında, kovalama seviyesi 1 ise ehliyet puan cezası yazılmasın fakat seviye 2 ve daha üstünde ise işlediği suçlara göre ehliyet puan cezası yazılabilsin (ÖRN: Drift+Hız İhlali+Dur İhtarı Sv3 => -20 Ehliyet Puanı). Eğer kovalama seviyesi 5 ve kovalama süresi 15dk'yı geçmişse, suçluya ehliyet puan cezası+hapis cezasının yanında belli bir süreliğine ehliyetine el konulabilsin.

4-) Lojistik Sistemi
=> Şuan ki lojistik sistemi için eklemeler yapılabilir. Sadece UF1 değil, XFG,XRG,RB4,FXO gibi araçlara lojistik için araçlar getirilebilir; Ayrıyeten de UF1 ler için tırlar getirilebilir (Renault Range T T480, Iveco S-Way 530, MAN TGX Euro6 18.510, MAN TG3 GX Euro 6d 18.540, Mercedes-Benz Actros MP5 1853L vb.). Lojistikte iş sayısı arttırılabilir ve daha uzun mesafeli lojistik işleri getirilebilir (Örn: 3 Tonluk Meyve | Renault Range T T480 | Mesafe: 30km | Kazanç: 7500TL vb.).

5-) Otobüs SistemiSistemi
=> Otobüs sistemine farklı rotalar eklenebilir. Yeni araçlar gelebilir (BMC Procity, Mercedes-Benz Connecto (Körüklü), Mercedes-Benz Travego ve Tourismo, Karsan Atak, Temsa Prestij SD, Otokar Kent 290H, Isuzu Citiport vb.). Tam bilet öğrenci bilet sistemi gelebilir. (Hem normal hemde öğrenci başına para kazanılabilsin. Örn: Tam: 30TL, Öğrenci: 15TL). Haritalara ve rotalara göre kişi başı getiri düzenlenebilir.

[b]6-) Araç Aşınması ve Araç TamiriSistemi[/b]
=> Aracı kullanırken hız limitleri içinde ve dışında aracın parçalarında (motor, şanzıman, şase, lastik, gövde) hıza bağlı olarak aşınma gerçekleşsin. (2 yada 3 saniyelik timeoutla)


Algoritması (Her 1km/h'deki anlık aşınma yüzdesi) => (Şase: +%0.000001, Gövde: +%0.000001, Motor: +%0.000002, Şanzıman: +%0.000002, Lastik: +%0.000005)

Örnek;
160km hızda giden aracın anlık aşınma yüzdeleri: (Şase: +%0.000160, Gövde: +%0.000160, Motor: +%0.000320, Şanzıman: +%0.000320, Lastik: +%0.000800)
-> Ortalama Hasar = (Şase+Gövde+Motor+Şanzıman+Lastik) / 5
-> Anlık Ortalama Hasar Artışı = +%0.001760

=> Ve artan hasara göre araba elemanlarının parçaları arızalansın. Arızalanan parçaları belli oyun parası karşılığında tamir ettirelim.

Motor için => Hava Filtresi; Akslar; Enjeksiyon, Buji, Emme, Egzoz, Yakıt Sistemleri; Silindir Kapağı; Krank ve Pistonlar
Şanzıman İçin => Volan, Debriyaj Balatası, Vites Halatları, Şanzıman Dişlileri
Şase => Bütün
Gövde => Ön, Arka Tampon; Sağ, Sol Kapı; Kaput, Bagaj, Marşpiyel

[b]7-) Gerçekçil Yakıt Tüketimi+Hararet ve Yağ SıcaklığıSistemi[/b]
=> Aracı kullanırken hıza bağlı olarak araçtaki yakıt azalsın. (2 yada 3 saniyelik timeoutla) Araçtaki yakıt seviyesi %10 veya daha az olursa, InSim uyarı mesajı göndersin ve benzin istasyonlarında oyun parası karşılığında yakıt doldurulabilsin (pitstopsuz). Oyuncu ne kadar yakıt alabileceğini kendi seçebilsin.


Örnek Algoritma : Anlık Tüketim => [Motor HacmixMotor GücüxAnlık Hız]/[75000xVites Sayısı]

Örnek: 3.6LT 360hp'lik FZ5'in 200km/h'de tükettiği anlık yakıt => [3,6*360*200]/[75000*6] = 0,576lt (57,6lt/100km)
Örnek: 1.3LT 115hp'lik XFG'nin 160km/h'de tükettiği anlık yakıt => [1,3*115*160]/[75000*5] = 0,06378lt (6,378lt/100km)

=> Araçlara yağ ve motor sıcaklığı getirilebilir. Araç pitten indiğinde hararet 25*C, yağ sıcaklığı 20*C olarak başlayarak kademeli olarak Hararet => 90*C, Yağ => 100*C'ye çıkabilir (Max Hararet => 130*C, Max Yağ Sıcaklığı => 160*C). Aracın kendi hız limiti aşıldığında, kademeli olarak hararet ve yağ sıcaklığı artabilir (10 saniyelik timeoutla) (Örn: 10 saniyede bir Hararet => +1*C, Yağ => +1.5*C artsın) ve bu artışa bağlı olarak araçtaki parçaların aşınması hızlansın (Örn: Hararet => 105*C Yağ => 130*C'deki aracın aşınma hızı %15 artsın). Eğer hararet 130, yağ 160 dereceye çıkarsa InSim uyarı mesajı göndersin; 5 dakikadan fazla bir süre araç hararet 130 yağ 160 derecede kullanılırsa, motorun tüm elemanları %100 hasar alsın ve oyuncuyu izleyiciye atsın.

[b]8-) Araç Alma SistemiSistemi[/b]
=> Galeriden sıfır araç satın alındığında, alınan araca özel ruhsat ve plaka tanımlanabilir. Eğer ruhsattaki plaka ile oyun içindeki plaka uyuşmazsa, polis yanlış plakadan dolayı ceza kesebilsin. Eğer araç 2.el veya hurdalıktan alındıysa belli bir oyun parası karşılığında aracına ruhsat ve plaka alabilsin.

Örnekler => Araç; South Cityde alındığında => SO-0001, Westhill => WE-0001, Ovalde alındığında KY-0001 gibi.

Ayrıyeten oyuna yeni araçlar eklenebilir.

(UF1 => Hyundai i10 1.2DPI, Kia Picanto 1.0DPI | XFG => Seat İbiza 1.0 eTsi, Renault Clio 1.0Tce | FXO => Seat Leon 1.5 eTsi, Audi A4 40 TDI 2.0 vb.) gibi

[b]9-) Gişe SistemiSistemi[/b]
=> Oyunda gişe sistemi sadece oval haritasında var ve sabit ücretli. Sadece oval haritasında değil, diğer haritalara da gişe sistemi getirilebilir. Gerçekteki gibi OGS ve HGS olarak 2 farklı geçiş sistemi olsun ama OGS standart olarak bulunurken, HGS için HGS sistemini oyun parası karşılığında araca tanımlansın. HGS olmayan araçlar HGS'den geçerse, kaçak geçişten dolayı sistem otomatik olarak ceza kessin (Gişe fiyatının 5 katı). Ayrıca gişe ücretleri sabit 50TL yerine ehliyet sınıflarına göre düzenlenebilir.


Örnek Gişe Fiyatı;

0-5km arası
___________
A-A1 sınıfı => 50TL
B-B1 sınıfı => 100TL
C-C1 sınıfı => 150TL
D sınıfı => 200TL

5-10km arası
___________
A-A1 sınıfı => 100TL
B-B1 sınıfı => 200TL
C-C1 sınıfı => 300TL
D sınıfı => 400TL vb. gibi gidilen kilometreye göre ücretlendirme yapılabilir.



InSim önerilerim bu şekilde. Saygılarımı sunar, iyi günler dilerim...
Efe Yıldız  (EfeBey)
Alıntı
Yönetici
Merhabalar, altın değerinde olan önerileriniz için yönetim ekibi olarak teşekkür ederiz.

Tüm öneri ve isteklerinizi yönetimce istişare edip ardından uygun görülenleri sırada ki güncelleme notlarına ekleyeceğiz.
[Resim: https://i.hizliresim.com/01JOaW.png]
Vatan ne Türkiye'dir Türklere ne de Türkistan, vatan büyük ve müebbet bir ülkedir; Turan!
Alıntı
1 Ziyaretçi
Task